Tuesday, March 31, 2015

Kenapa ambik medik...? Part 2

Ok... after almost 8 months tak post apa 2... sorry lah... sibuk sikit lately... so saya rasa nak tulis balik sambungan kenapa saya ambik medik... so sebenarnya tak rancang  pun nak ambik medik sebab saya memang tak tahu  apa yang saya nak jadi lepas spm.. saya memang tak rancang nak kerja dalam bidang apa  lepas habis spm... dalam fikiran saya just nak buat yang terbaik jer dalam semua exam yang saya ambik masa sekolah and matrik... 


Then time kat matrik suatu hari dapat panggilan dari kementerian pengajian tinggi yg mengatakan saya ditawarkan buat medik di mesir... 

Tanpa berpikir panjang (which is wrong and dont please dont follow it) saya terus kata YES... I wanna go there... so in 2010... first time in my life in my life I travelled to Egypt... a far and foreign country to me... and the most amazing and funny was.. '' I dont even know how to speak in their language.. arabic and I was like what am I doing here...''

But then... when I actually studied medicine since in first year, I started to develop this interest in medicine... lucky right..? I just love studying human anatomy and physiology back then in my first year of college in 2011...

So today is Tuesday, 31st of March 2015... I'm already in my 5th year of college... and there is only one word I can describe my experience of studying medicine in Egypt ... "AMAZING''...

Currently I'm in my Chest Rotation of Internal Medicine... at this department we studied diseases related to chest of course and how to treat it... like this X-ray film... the disease is called pneumothorax (dalam bahasa adalah penyakit yg disebabkan oleh gas berkumpul dalam kantungan paru2  kita) 

Pneumothorax in x-ray film
ok lah... saya nak stop dulu kat sini... so nilah sebab2 kenapa saya ambik medik... so kesimpulannya... rancang baik2 masa depan anda... and work hard to achieve it... ok... 


Delfadzil

No comments:

Post a Comment



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...